Tuesday 11 March 2014

منتشر شده در سه شنبه, 04 مارس 2014 09:37
کمیسیون مستقل انتخابات برای تسرَی بخشیدن از آگاهی روند انتخابات پینجمین جلسه‌ی خویش را با نهاد‌های جامعه‌مدنی و نهاد‌های همکار به میزبانی بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان (فیفا) به تاریخ 12حوت سال روان برگزار کرد. جلسه با آیات روح پرور از قرآن‌کریم و سخنرانی رئیس این نهاد محترم محمد نعیم اصغری آغاز گردید؛ در این نشست روئسا و نمایندگان نهادهای مدنی، اشتراک نموده و روی فعالیت¬ها و گزارشات حاضرین در زمینه‌ی انتخابات بحث صورت گرفته ومشکلات بررسی گردید.
محترم محمد فرید افغازی رئیس اطلاعات و روابط خارجه کمیسیون مستقل انتخابات از عملکرد و پیشرفت کاری در روند انتخابات معلومات مفصل ارائه نمودند. جلسه با بحث آزاد، سوال و جواب و مشخص ساختن محل و زمان جلسه بعدی پایان یافت.

جلسه هماهنگی با نماینده گان مالی و ارتباطی کاندیدان ریاست جمهوری سال 1393

به تاریخ 5 حوت سال روان جلسه هماهنگی با نماینده‌گان مالی و ارتباطی کاندیدان ریاست جمهوری در هوتل خانه خورشید از طرف کمیسیون مستقل انتخابات برگزار گردید. در این جلسه که 30 تن نماینده گان مالی و ارتباطی کاندیدان ریاست جمهوری اشتراک ورزیده بودند نخست بالای موضوع اهمیت نظارت و نقش ناظرین در انتخابات آینده توسط محترم محمد فرید افغانزی رییس اطلاعات و روابط خارجه این کمیسیون صحبت به عمل آمد، بعدا محترم خالد اوریا رییس حقوق این کمیسیون درباره موضوع گزارش مالی کاندیدان ریاست جمهوری معلومات لازم ارایه دادند.

جلسه‌‌ی هماهنگی در مورد انتخابات، آگاهی عامه و نظارت انتخاباتی

به رغم موفقیت‌های جلسات قبلی اینک سومین جلسه‌ی دوره‌ای کمیسیون مستقل انتخابات با نهاد های جامعه‌ی مدنی و نهادهای همکار به میزبانی این نهاد به روز چهارشنبه 23 دلو سال روان در هوتل کابل استار برگزار گردید. درین جلسه در حدود 70 تن از نهاد های جامعه مدنی، نهاد های همکار و مهمانان اشتراک نموده بودند؛ با تلاوت آیات چندی از کلام الله مجید آغاز گردید. متعاقباً محترم ضیإالحق امرخیل رئیس دارالانشإ کمیسیون مستقل انتخابات جلسه را افتاح نموده و در رابطه به پیشرفت های انتخاباتی، نظارت از انتخابات و آگاهی عامه صحبت‌های همه جانبه ارایه کردند. در مورد آگاهی عامه محترم احمدالله ارچیوال رئیس آگاهی عامه کمیسیون مستقل انتخابات معلومات کامل را در مورد پلان ها و فعالیت های این ریاست طی یک پریزینتیشن به اشتراک کننده گان این جلسه (نهاد های جامعه مدنی و نهاد های همکار) ارائه نمودند. محترم محمد فرید افغانزی رئیس اطلاعات و روابط خارجه کمیسیون مستقل انتخابات، نیز در رابطه به صدور اعتبارنامه و مشاهده از روند انتخابات معلومات ارایه نمود. جلسه با بحث ازاد و سوال و جواب اختتام گردید.

گزارش تدویر جلسه‌‌ هماهنگی با نهاد‌های جامعه مدنی

کمیسیون مستقل انتخابات برای سرعت بخشیدن از آگاهی روند انتخابات چهارمین جلسه‌ دوره‌ای خویش را با نهاد‌های جامعه مدنی و نهاد‌های همکار به میزبانی کمیسیون‌مستقل حقوق بشر به تاریخ ۲۸ دلو سال روان در تالار دفتر ساحوی این نهاد برگزار نمود. جلسه با آیات روح بخش از قرآن مجید و سخنرانی رئیس نهاد مذکور آغاز گردید؛ در این نشست علاوه بر نهاد های مدنی، نماینده یوناما، نماینده سفارت کانادا، و نماینده سفارت دنمارک نیز اشتراک نموده و روی فعالیت¬ها و گزارشات حاضرین در زمینه‌ پروسه انتخابات بحث صورت گرفته ومشکلات بررسی گردید. بعدا محترم محمد فرید افغازی رئیس اطلاعات و روابط خارجه کمیسیون مستقل انتخابات از عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات و پیشرفت کاری در این روند معلومات مفصل ارائیه نمودند. جلسه با بحث آزاد، سوال و جواب و مشخص ساختن جلسه بعدی پایان یافت.

جلسه هماهنگی با نماینده گان کاندیدان ریاست جمهوری سال۱۳۹۳

کمیسیون مستقل انتخابات به تاریخ ۲۱دلو سال روان جلسه هماهنگی با نماینده گان و مسولین مالی کاندیدان ریاست جمهوری در مقر کمیسیون مستقل انتخابات ، مرکز رسانه های برگزار نمود. در این جلسه ۱۲ تن نمایندگان از شش کاندید ریاست جمهوری اشتراک کرده بودند که با سخنان افتتاحیه محترم محمد فرید افغانزی رییس روابط خارجه آغاز و بعدا با صحبت های محترم خالد اوریا رییس ریاست حقوق ادامه پیدا کرد. در ختم برنامه محترم سکندر دوران مدیر بخش اعتبارنامه این کمیسیون درباره نظارت توضیحات لازم را ارایه نمودند. این جلسه با بحث آزاد و صرف طعام چاشت به پایان رسید.

دیدار رهبری کمیسیون مستقل انتخابات با معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در کابل

رییس ، معاون و اعضای کمیسیون کمیسیون مستقل انتخابات روز پنج شنبه مورخ ۲۴ دلو سال جاری در مقر کمیسیون مستقل انتخابات با آقای جیفری فیلدمن معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در کابل دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار معاون سرمنشی سازمان ملل متحد از پیشرفت های قابل ملاحظه در روند برگزاری انتخابات و تعهد کار بی طرفانه رهبری کمیسیون، ابراز خرسندی کردند و وعده سپردند که کمیسیون مستقل انتخابات را از مجاری بین المللی حمایت های تخنیکی و مالی خواهند کرد.

اعلاميه مطبوعاتی کميسيون مستقل انتخابات در مورد آغاز روند ثبت نام رای دھنده گان

کميسيون مستقل انتخابات به عنوان يک نھاد مستقل، بيطرف و غيرجانبدار برمبنی ماده ١٥٦ قانون اساسى افغانستان به منظور اداره و نظارت به ھر نوع انتخابات تشکيل گرديده است. کميسيون بر منبای احکام قوانين مکلف است تا تسھيلات را برای اشتراک تمام واجدين شرايط رای دھی در کشور فراھم نمايد.

No comments:

Post a Comment